Reisverslag naar Gran Canaria in Augustus #2

Reisverslag vakantie naar Gran Canaria in Augustus deel 2

In mijn vorige reisverslag nam ik je mee tijdens mijn vakantie naar Gran Canaria in Augustus. Ik vertelde je alles over mijn eerste dagen op het eiland waar ik zo verzot op ben en dat ik bijna 4 jaar mijn thuis mocht noemen! In deel 2 van dit reisverslag weer een overzicht van al mijn avonturen tijdens een week die letterlijk om is gevlogen!

Dag 4

De volgende dag zijn we wederom vroeg uit de veren en besluiten we er weer een lekker stranddagje van te maken. Vandaag kiezen we voor het Amadores strand, dat vlakbij het kustplaatsje Puerto Rico ligt. Amadores is al jaren één van mijn favoriete stranden op Gran Canaria. Het witte zand en turquoise water steken natuurlijk prachtig af tegen de helderblauwe lucht, maar wat ik vooral fijn vind is de prachtige baai die ze hier gecreëerd hebben. Hierdoor Amadores trouwens ook een zeer geliefd strand voor mensen met (kleinere) kinderen.

We kiezen dit keer voor een bedje ongeveer in het midden van het strand. Als je al vroeg in de ochtend naar Amadores gaat, staat het water nog vrij laag waardoor de rotsblokken in het water zichtbaar worden. Dat is op zich niet erg, maar wel vervelend om overheen te lopen. Aldus kiezen we voor een paar bedjes die wat verder van de rotsblokken verwijderd zijn 😉

De rest van de middag doe ik eigenlijk niet veel meer dan mijn boek uitlezen, zonnen en zwemmen. Heerlijk! Ook hebben we geen zin om ergens een hapje te eten. Normaal lunchen we vaak bij één van de eettentjes aan het strand, maar vandaag doen we het lekker goedkoop en op de Canarische manier. We hebben namelijk een tas vol eten en drinken meegenomen: van Canarische kaas en Spaanse ham tot aan fruit, nootjes en andere snacks.

Na een prima dagje relaxen aan het strand besluiten we om ‘s avonds richting het Noorden te rijden. Toen ik zelf nog op Gran Canaria woonde reed ik regelmatig die kant op om even een andere omgeving te ervaren. De mensen die in het Noorden wonen zijn toch weer anders dan in het Zuiden, plus het winkelaanbod is vele malen groter. We spreken af om te beginnen bij winkelgebied Las Terrazas en daarna door te rijden naar de hoofdstad Las Palmas.

Als we aankomen hebben we allebei wel zin in iets lekkers, maar nog niet voldoende trek voor avondeten. De Canarische eetcultuur van kleine hapjes tussendoor heeft me altijd wel aangesproken, dus stel ik voor om even wat kleins te gaan eten. De keuze valt op een kleine salade voor mijn zus en twee zakjes Chili Cheese bites van de Burger King voor mij. Het is tenslotte vakantie he! 😉

Met twee goedgevulde buikjes beginnen we dan eindelijk aan onze winkelsessie. We starten bij Lefties, een kledingzaak die het best te beschrijven is als een mix van Zara, H&M en Stradivarius. Een prima zaakje voor een topje, shirtje of goedkope sweater. Daarna lopen we een rondje langs de nieuwe Dierenzaak, Fund Grube outlet (die nu tweemaal zo groot is!), gaan we bij Levi’s binnen en snuffelen we nog wat rond in de El Corte Inglés outlet.

Als het rondje Las Terrazas erop zit rijden we nog even naar de overkant, naar winkelcentrum El Mirador. Beide winkelgebieden zijn op een kleine twintig minuten rijden van het Zuiden van Gran Canaria. En omdat ze tegenover elkaar liggen kun je je bezoek prima combineren. Persoonlijk vind ik El Mirador een leuker winkelgebied dan Las Terrazas. Mirador heeft voor mijn gevoel net wat meer aanbod. En hoewel Las Terrazas gepromote wordt als outlet centrum, zijn de prijzen er zeker niet altijd naar.

In El Mirador lopen we eerst even bij de Primark binnen, waar ik een broek en trui scoor voor nog geen twee tientjes. Yasss! Daarna doen we nog een rondje bij de Fund Grube, waar ik een achterlijke hoeveelheid van mijn favoriete parfum opspuit en wat dure crèmes probeer. Dit soort producten zijn stukken goedkoper op Gran Canaria, maar ik heb gemerkt dat je de beste deals op het vliegveld scoort. Tot slot lopen we nog even bij de Stradivarius, H&M, Zara en Pull&Bear binnen alvorens we doorrijden naar Las Palmas.

We parkeren de auto in de garage van het luxe warenhuis El Corte Inglés. We hebben de tijd niet bepaald goed in de gaten gehouden, want inmiddels is het alweer tegen negen uur. Dat is jammer, want El Corte Inglés is maar tot half tien geopend. Ondanks dat ik hier al zó vaak geweest ben, raak ik hier eigenlijk nooit uitgekeken. Het warenhuis heeft meerdere verdiepingen, verspreid over twee gebouwen.

Hier verkopen ze zo’n beetje alles van heren- en dameskleding, designermerken, tiener- en kinderkleding, accessoires, schoenen, tassen, sportschoenen en boeken. Maar de echte reden dat hier graag naartoe ga is vanwege de gigantische cosmetica afdeling op de begane grond met merken als MAC, Bobbi Brown, Anastasia, Kiehl’s, Fenty Beauty en zelfs een Sephora. Kortom, hier gaat mijn make-up hart sneller van kloppen!

Gamba's Al Ajillo bij El Picoteo in San Fernando op Gran Canaria

Zoals gezegd was 1,5 uur in de El Corte Inglés dus ruim onvoldoende. Maar gelukkig hebben we nog wel een Latte kunnen scoren bij de Starbucks aan de overkant 😉 Onderweg terug naar huis stel ik voor om een hapje te gaan eten bij ons favoriete tapaszaakje, El Picoteo in San Fernando. Ze zijn tot 00.00 uur open en dus is aanschuiven om half elf totaal geen probleem. Om te beginnen bestellen we de Gamba’s Al Ajillo (aanrader!), Pimientos Rellenos (met kaas en Ibérico ham gevulde pepers), Costillas con Miel (kleine spareribs in honingsaus) en natuurlijk wat brood met Aioli. Daarna kletsen we even kort bij het personeel die vragen hoe het met onze familie is. Vervolgens bestellen we nog een heerlijke tiramisu en sluiten we af met een bakje koffie.

Dag 5

Boehoee, onze laatste volledige dag is alweer aangebroken. Ondanks dat ik bijna 4 jaar op Gran Canaria gewoond heb, raak ik gewoon nooit uitgekeken op dit eiland. En iedere keer als ik weer ga vraag ik me af waarom ik maar voor zo kort geboekt hebt. Vanmiddag heb ik met een vriendinnetje afgesproken bij K1 in Meloneras. Destijds spraken we hier ieder weekend af met de meiden voor een flesje vino, terwijl we genoten van de ondergaande zon. Ahh, how I miss those days …

In de ochtend besluit ik wat tijd te besteden aan mijn blog en webshop. Ik schrijf wat concepten voor nieuwe artikelen, bewerk alvast wat foto’s en verwerk de nieuwe openstaande bestellingen. Rond een uur twee rij ik richting Playa (del Inglés) in de hoop wat oude collega’s te treffen, maar helaas is iedereen allang naar huis. September is nu officieel aangebroken en dat betekent dat het rustig is op het eiland. In tegenstelling tot andere vakantiebestemmingen, begint het echte hoogseizoen op Gran Canaria pas in de winter. Vooral onze Scandinavische Noorderburen gaan maar wat graag op vakantie naar Gran Canaria in de winter!

Van Playa rij ik op m’n gemakkie door richting Meloneras waar ik met veel geluk een parkeerplaats weet te scoren naast shopping center Varadero. Vervolgens nestel ik me aan een tafeltje op de hoek van het K1 terras en bestel ik een vino en een glaasje water. Als mijn vriendinnetje even later komt aanwandelen kletsen we nog uren bij over alles wat we weer gemist hebben in de afgelopen maanden. Ik krijg er gewoon heimwee van! Rond een uur zeven nemen we weer afscheid en beloven we elkaar weer snel te zien.

‘s Avonds besluiten we een hapje te gaan eten bij Taste of India in Puerto Rico. Dit Indiase restaurant kan ik je ten zeerste aanbevelen als je een liefhebber bent van authentieke Indiase Curry’s! Ik ben gek op heet eten en in het bijzonder gerechten uit de Indiase keuken. Bij Taste of India eet je een curry zoals een curry hoort te zijn. Je proeft te kruiden én wanneer je hier een Vindaloo (zeer hete curry) bestelt, dan krijg je ‘m ook zo. Ik ontdekte dit zaakje pas nadat ik terug naar Nederland was verhuisd, maar sindsdien blijf ik hier telkens terugkomen. Aanrader dus!

En met deze maaltijd bij Taste of India komt er ook alweer een einde aan de laatste avond. Na ons etentje rijden we terug richting Tauro en is het tijd om m’n koffer in te pakken. De volgende dag rijden we rond negen uur richting Playa om de huurauto inleveren. Daarna ga ik nog even gedag zeggen tegen twee oud collega’s en nemen we de taxi bij Parque Tropical, die ons voor nog geen 35 euro bij het vliegveld afzet. Onderweg staar ik uit het raam en word ik haast weer emotioneel van het idee om Gran Canaria weer te moeten missen. Als we aankomen op het vliegveld is de Ryanair balie gelukkig al open en ook de security check gaat supervlot. Daarna spenderen we nog wat uurtjes in de Starbucks en is het tijd om te vertrekken. Hasta la próxima!

Ik hoop dat je weer genoten hebt van mijn reisverslag naar Gran Canaria in Augustus! Waar zou jij graag meer over willen weten? Of van welke plekjes op Gran Canaria zou je meer willen zien? Laat het me vooral weten in de comments onder dit artikel!

Ook interessant:
reisverslag Gran Canaria in Augustus #1
mooiste watervallen op Gran Canaria
mooiste stranden aan de westkust van Gran Canaria

Pin voor later

3 reacties op “Reisverslag naar Gran Canaria in Augustus #2

1. Maris | Moneyzz.nl zegt:

Heerlijk, ik geniet altijd van je verslagen! En van je foto’s ook, ik word altijd blij van foto’s van Gran Canaria. En zo herkenbaar, stil zitten op de terugweg naar het vliegveld. De laatste keer voelde ik me zó rot op de terugweg. Werd er gewoon echt verdrietig van dat ik weer weg naar huis moest.
    Ik verheug me er alweer zó enorm op om te boeken voor komend jaar 😀 Dan kan ik weer lekker gaan aftellen tot ik weer mag 😀

2. Melissa zegt:

Hi Maris,

Supertof dat je even de moeite hebt genomen om een berichtje achter te laten! Te gek om te horen dat je iets aan mijn artikelen en foto’s hebt 🙂 Ik kan me voorstellen dat je verdrietig wordt om weg te gaan. Daar heb ik ook iedere keer weer last van haha. Wel heerlijk om weer uit te kijken naar volgend jaar. Een mooi vooruitzicht!

Groetjes Melissa

3. Maris | Moneyzz.nl zegt:

Wel leuk om te lezen dat het zo herkenbaar is het verdrietig worden als je het eiland verlaat. Ik dacht al dat ik weer zo’n halve aanstellerige gek was, haha 😉 Valt gelukkig dus wel mee! Ja HEEL veel zin in 😀