Dagboek werken en wonen op Gran Canaria

Begin dit jaar hakte ik de knoop door en besloot ik een tijdje te gaan werken en wonen op Gran Canaria. Gewapend met koffer en hond boekte ik een one way ticket naar de zon om een paar maanden op Gran Canaria te verblijven. Door mijn baan als content creator en webshop eigenaresse was ik immers niet gebonden aan een werklocatie. In dit artikel vertel ik je hoe het mij vergaat in mijn zesde week op Gran Canaria!

Werken en wonen op Gran Canaria

Toen mijn contract een halfjaar geleden niet verlengd werd, besloot ik dat het tijd was om 100% voor mijn eigen bedrijf te gaan. Inmiddels bestaat mijn blog alweer bijna drie jaar en mag ik me sinds twee jaar ook webshop eigenaresse noemen. Tegen alle verwachtingen in bleek dat deze vorm van werken niet alleen perfect bij mij te passen, maar kon ik het ook nog eens heel goed combineren met een tijdje werken en wonen op Gran Canaria.

In vergelijking met andere weken was afgelopen week een redelijk rustig weekje van veel werken, maar ook lekker socializen. Ondertussen zit ik hier alweer zes weken, maar was ik meer gefocust op het creëren van content, in plaats van echt te genieten van mijn tijd hier. Daarom gooide ik de boel deze week om en besloot ik meer ruimte te maken voor leuke dingen.

Lees hier het verhaal terug over de start van mijn avontuur op Gran Canaria.

Dag 35

In de afgelopen weken ben ik er in geslaagd om steeds meer volgens planning te werken, iets dat me voorheen totaal niet lukte. Zoals iedere maandag word ik wakker en drink ik een stevige bak zwarte koffie, terwijl ik geniet van het prachtige uitzicht op zee. Daarna maak ik een wandeling met Bram en installeer ik mezelf achter mijn laptop. Mijn doel is om deze week tenminste twee nieuwe artikelen over Gran Canaria te schrijven.

Ook verwacht ik weer een nieuwe levering Aloe Vera producten uit Gran Canaria, wat betekent dat er weer een hoop voorbereidingen getroffen moeten worden. Op verzoek van velen heb ik ditmaal ook een bestelling Pure Aloe Vera Sap gedaan, een nieuw product dat nog niet in mijn webshop verkocht werd. Ik begin met het schrijven van de productinformatie over de sap en ga daarna aan de slag met een nieuw artikel over mijn verblijf op Gran Canaria.

Dag 36

Op dinsdag is het erg warm en stralend weer. In de verte lonkt de zee met twinkelende lichtjes die lijken te dansen op het water. Ik ga verder met het artikel over mijn verblijf op Gran Canaria, maar geef halverwege de middag toe aan de verleiding om de zee op te zoeken.

Het grootste voordeel aan werken en wonen op Gran Canaria is dat ik de vrijheid heb om, als ik dat wil, ‘s ochtends een paar uurtjes te werken en ‘s middags aan het strand kan liggen. Het voelt als een enorme luxe en ik ben ook ontzettend dankbaar dat ik dat kan doen. Daarentegen geloof ik erin dat je jezelf ook niet moet dwingen om op bepaalde tijden te werken, maar je beter kunt laten leiden door inspiratie en creativiteit.

Ik raap een zooitje strandspullen bij elkaar en rij dan richting Anfi del Mar, mijn favoriete strand op Gran Canaria. Ik parkeer mijn auto in de garage en besluit eerst wat mooie kiekjes te schieten. Het turquoise water steekt vandaag extra mooi af tegen het hagelwitte zand.

Anfi del Mar is een van de mooiste plekjes van Gran Canaria en een must see als je hier op vakantie komt. Het heldere water, poederzachte zand en het tropische gevoel dat je hier krijgt zijn slechts enkele redenen waarom je Anfi sowieso een keer zou moeten bezoeken. Het strand vormt een onderdeel van het Anfi del Mar resort, maar is toegankelijk voor iedereen.

Dag 37 & 38

Op woensdag mag ik weer flink aan de bak. ‘s Ochtends ga ik aan de slag in mijn webshop, want er is weer een nieuwe lading voorraad bezorgd bij mijn magazijn in Ridderkerk. Mijn leverancier grapte laatst nog dat de rivieren in Nederland gauw zullen overspoelen met Aloe Vera Gel als ik zo doorga, en daar kan hij best nog eens gelijk in krijgen! Ik besteed het gros van de ochtend aan het updaten van de voorraad, afhandelen van bestellingen, beantwoorden van klantvragen, opmaken van facturen en zet het artikel over mijn verblijf op Gran Canaria online.

Ik werk door tot in de loop van de middag en fris me dan op voor een etentje. ‘s Avonds heb ik afgesproken om een hapje te gaan eten in Meloneras, een van mijn favoriete plekjes op Gran Canaria. We kiezen voor Café de Colon, naast de vuurtoren. Ik ben hier al een paar keer gaan eten en vind zowel de setting als het eten echt top, of je nou met vrienden, familie of op een romantische date gaat.

Op donderdag begin ik wat nieuwe ideeën uit te werken en schrijf ik een artikel over mijn ervaringen bij restaurant Mi Vida in Puerto de Mogán. Daarna ga ik aan de gang met het bewerken van foto’s, het updaten van Social Media en het maken van nieuwe pins voor mijn Pinterest account.

Dag 39, 40 & 41

Vandaag is het Valentijn en ter ere van deze romantische dag zet ik het artikel over eten bij restaurant Mi Vida online. Mi Vida is een knus restaurant waar de beste ingrediënten en verse bereiding centraal staan. En een betere locatie kun je eigenlijk niet wensen, want dit zaakje ligt direct aan de haven van het schilderachtige dorpje Puerto de Mogán. Kortom, een aanrader voor een romantisch diner!

Deze week ben ik niet veel op pad geweest om foto’s te maken, waardoor ik nu de ruimte heb om andere dingen te doen. Ik besteed de rest van de dag aan het bewerken van foto’s en schrijven van nieuwe artikelen. Rond een uur of zes vind ik wel welletjes geweest en kleed ik me om voor mijn date vanavond. Ik heb afgesproken met een vriendinnetje om gezellig drankjes doen bij de Tipsy Hammock. We bestellen beide een lekkere cocktail en kletsen bij over vanalles en nog wat. Later gaan we nog even richting Café de Hut in de Cita en sluiten we af in de Yumbo. Al met al was het weer een onwijs gezellige avond.

De volgende dag ben ik een tikkeltje aan de brakke kant en kom ik eigenlijk niet veel verder dan met een goed boek relaxen aan het zwembad. Op zondag kan ik me ertoe zetten om even te sporten en lekker te hiken met mijn hond Bram. De rest van de dag houd ik me bezig met het beantwoorden van mailtjes van lezers en werkzaamheden aan de technische kant van mijn website. ‘s Avonds kook ik Mexicaans en geniet ik van spicy low carb taco’s, die ik dan achter m’n laptop oppeuzel.

Ook interessant:
tips voor jouw vakantie naar Gran Canaria
alles over tijdelijk wonen op Gran Canaria
dagboek tijdelijk op Gran Canaria verblijven

Pin voor later

2 reacties op “Dagboek werken en wonen op Gran Canaria

1. Maris | Moneyzz.nl zegt:

Leuk verslag weer! En groot gelijk. Wel lekker genieten nu je daar bent hoor! 😉
    Jij hebt er ook geen moeite mee om in je eentje op pad te gaan toch? Of gaat er meestal wel iemand met je mee?