Op vakantie naar Gran Canaria – Reisverslag deel 1

Een kleine 2 weken geleden kreeg ik ineens weer enorme zin om op vakantie naar Gran Canaria te gaan. Dus zo gezegd, zo gedaan belde ik mijn ouders met de vraag of ik een weekje kon komen logeren 😉 Best gek, kan ik je vertellen, om na een aantal jaar op Gran Canaria gewoond te hebben, weer terug te komen als ‘toerist’. Naja, semi-toerist dan, want Gran Canaria is en blijft toch wel mijn tweede thuis 🙂 Tussen jou en mij gezegd voelde het ook echt weer als thuiskomen. In dit reisverslag vertel ik je over mijn reis naar Gran Canaria en laat ik je zien hoe ik mijn eerste dag doorbracht.

Op vakantie naar Gran Canaria: woehoe, vertraging

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Vertraging

Daar ging ik dan met m’n handbagage trolley in m’n ene en handtas in m’n andere hand, op naar de security check. Ik haalde mijn telefoon, voorzien van digitale boardingpass, uit m’n zak en was op slechts 10 meter verwijderd van de security, toen ineens dat irritante deuntje (wat zowel de NS als het vliegveld schijnt te gebruiken), afging: “dames en heren, mogen wij uw aandacht alstublieft. Ryanair, vlucht 7736 naar Las Palmas is vertraagd vanwege de weersomstandigheden in Las Palmas”. Ja hoor, heb ik weer. Waarop de vriendelijke, doch dringende intercom stem vervolgt: “passagiers kunnen een gratis snackmvoucher ophalen bij incheckbalie 23”.

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Snack voucher bij vertraging

Oke, dat is dan wel weer netjes. Hello gratis koffie van Starbucks! Enkele minuten later liep ik terug richting Starbucks, bewapend met een snack voucher t.w.v. 5,00 euro, en bestelde ik een suikervrije Vanilla Latte met Soja melk. Ik koos een plekje aan de lange houten tafel en was blij dat ik mijn laptop had meegenomen, zodat ik me in ieder geval kon vermaken. Oja, nog een dikke dankjewel voor alle lezers die mij via Facebook een update gaven over de vertragingen, top! 🙂

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Koffie Starbucks Eindhoven Airport

Tegen 15.00 uur vertrokken we dan eindelijk richting Gran Canaria, om een kleine 4,5 uur later op Las Palmas te landen. Dankbaar om na al die uren naar baby gejank geluisterd te hebben, snelde ik als een malle het vliegtuig uit en werd ik in de aankomsthal verblijd door mijn Papa.

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Vlucht Ryanair

ijdens onze autorit besloten we samen een hapje te gaan eten, in een zaakje naar mijn keuze. En als je mijn post over favoriete restaurants op Gran Canaria hebt gelezen, zal het je vast niet verbazen dat ik koos voor Taberna El Picoteo in San Fernando 😉 Zoals gewoonlijk bestelde ik gambas al ajillo, pimientos rellenos, datiles con bacon en een vino blanco om mijn vakantie af te trappen. Een paar uur later stapte ik moe, maar voldaan in bed en viel ik – met het rustgevende geluid van tjirpende krekels op de achtergrond – in slaap.

Op vakantie naar Gran Canaria – dag 1

Na heerlijk uitgeslapen te hebben werd ik de volgende ochtend begroet door een bewolkte lucht. En hoewel de temperatuur dikke prima was (zeker in vergelijking met de -10 in Nederland toen ik vertrok), wist ik al snel dat het geen stranddag zou worden. Normaal gesproken heb je goed kans dat wanneer het weer aan de westkust minder is, in het zuiden de zon schijnt. Maar helaas, ook in Playa was bewolkt! En nu ik toch buurt was, besloot ik langs te gaan bij mijn oud-collega’s om even bij te kletsen.

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Playa del Ingles strand bewolkt

Na mijn rondje door Playa, maakte ik even een tussenstop bij de Mercadona in Meloneras, een van mijn favoriete supermarkten op Gran Canaria. Ik kocht wat tonijn, een paar avocado’s en een wat dadels als snackie, voor in de auto onderweg naar huis.

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Mercadona Meloneras

‘s Avonds sprak ik af met een van mijn Duitse vrienden om een hapje te eten bij Ciao Ciao Amadores. We bestelden verse vis met papas arrugadas, vergezeld met een lekker glaasje rosé en haalden oude herinneringen op terwijl de zon langzaam wegzakte in de zee.

Emigreren Gran Canaria - Op vakantie naar Gran Canaria - Reisverslag deel 1 - Verse vis bij Ciao Ciao Amadores

Dit was ‘m al weer, reisverslag deel 1 van mijn vakantie op Gran Canaria! In mijn volgende reisverslag neem ik je mee naar het Tauro strand, laat ik je wat van Puerto Rico en Meloneras zien én vertel ik je meer over mijn zaterdagavond op Gran Canaria.

5 reacties op “Op vakantie naar Gran Canaria – Reisverslag deel 1

1. Paul kipping zegt:

Hoe wij onze dag doorbrengen ligt eraan hoe laat we aankomen , de laatste keer waren we heel vroeg , zijn toen lekker begonnen met een ontbijtje aan het strand . Daarna de koffer uitgepakt , heerlijke wandeling over de boulevard , kopje koffie , middagje zwembad en savonds heerlijk uit eten . We komen er 2 x per jaar en als ik uit het vliegtuig stap voelt het als thuis komen . We willen het ook een thuis maken als mijn man over 2 jaar met pensioen gaat

2. Melissa zegt:

Hi Paul,

Leuk dat je even gereageerd hebt! Ja heerlijk en alles is natuurlijk vele malen relaxter op Gran Canaria 🙂 Spannend, nog even 2 jaartjes wachten dus!

Groetjes Melissa.

3. M&A zegt:

Neem volgende oordopje’s mee dan heb er geen last van en trouwens dat baby’s “ JANKEN”is heel normaal lees baby kunnen last van luchtdruk hebben !!! Vr.Gr. Een tevreden Gran Canaria stel .

4. Jannette zegt:

Zo leuk om te lezen. Wij waren er van 5 tot 15 maart en we gaan zeker weer heen. Handig van je tips, die kunnen we wel gebruiken.
    Onze eerste dag was lekker installeren in het appartement, een hapje eten en gezellig een drankje drinken bij Latino in Yumbo.
    Daarna ons bedje opzoeken want het was een lange dag.