Reisverslag Gran Canaria in Juni – deel 1

Strand en baai van Puerto Rico op Gran Canaria

Wat doet een ex-eilandbewoonster tijdens een vakantie op Gran Canaria? In het eerste deel van dit reisverslag Gran Canaria in Juni neem ik je mee op pad en laat ik je zien waar ik eet, shop en wat ik zoal doe als ik op Gran Canaria ben! Kortom, zo’n beetje alles wat jij ook op vakantie doet 😉

Reisverslag Gran Canaria in Juni

Vertrek naar Gran Canaria

Op zaterdag 8 juni was het dan zo ver! Eindelijk weer een tripje naar Gran Canaria. Normaal ga ik regelmatig op- en neer, maar door de drukte in de afgelopen maanden was het er even niet van gekomen. Een verhuizing, een drukke baan, de blog én een webshop zorgde ervoor dat ik telkens weer uitstelde. Overigens had ik liever onder andere omstandigheden vertrokken. Een paar dagen voor vertrek kreeg ik nog doodleuk te horen dat mijn huidige contract niet omgezet werd naar vast. Leuk, heb je je daarvoor 2 jaar de pleuris gewerkt? Enfin, alles gebeurt met een reden. En als je het zo bekijkt, kon mijn geplande trip niet op een beter moment komen.

Toen ik aankwam op Eindhoven Airport verliep alles gelukkig heel vlot en vlekkeloos. Na een Chai Latte bij Starbucks besloot ik nog even bij de boekenwinkel te lopen. En whaaa, supervet. Zie ik daar even mijn artikel staan in de Voorjaarseditie van Espanje! Na een rondje browsen in de centrale hal liep ik naar de Security, die voor de verandering ook eens snel ging. Ik liep nog even om een broodje (á een belachelijke prijs van €7,95) en zat daarna min of meer de tijd te doden bij Gate 11. Een paar Podcasts en halverwege S02E01 van Westworld verder was het dan tijd om te vertrekken. Op naar Gran Canaria!

De stevige wind in Nederland zorgde ervoor dat we iets later dan gepland op Las Palmas landde, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. De vlucht ging snel voorbij en ook de koffers kwamen redelijk vlot over de band. En nog geen kwartier na landing liep ik alweer door de schuifdeuren richting de vertrekhal, waar mama al op me stond te wachten!

Eten bij Panda Wok in Puerto Rico

Tijdens deze vakantie zou ik bij ouders mijn in Tauro verblijven en de rit naar de westkust van Gran Canaria was in een mum van tijd voorbij. De temperatuur was heerlijk en rijden in een open cabrio gaf me de kans om het eiland weer eens in me op te nemen. Onderweg dacht ik aan de jaren dat ik dit eiland mijn thuis mocht noemen. En ik miste Gran Canaria nog iedere dag …

Na een snelle opfrisbeurt in Tauro besloten we een hapje te gaan eten bij de Panda Wok in Puerto Rico. Mocht je dit zaakje nog niet kennen, ga daar dan zeker een keer eten! Goedkoop, gevarieerd en lekker! Ze hebben zo’n beetje alles van een klassieke Chinese gerechten, tot sushi en verse vis die je op de plaat kunt laten bakken. Yum!

Shoppen in El Tablero

De volgende dag word ik rond half 10 wakker en voel ik de warme zonnestralen die de gordijnen binnendringen. Als ik ze openschuif, zie ik een strakblauwe hemel en word ik vrolijk begroet door het zonnetje. In de verte hoor ik het geluid van de zee en de eerste strandgangers. Na een licht ontbijt besluiten we richting El Tablero te rijden om daar een ochtendje te gaan shoppen.

Mocht je een keertje willen shoppen, maar geen zin hebben om naar het Noorden van Gran Canaria te rijden, dan moet je zeker eens naar winkelcentrum El Tablero gaan. Hier hebben ze niet alleen een Zara, Pull & Bear en Stradivarius, maar ook een aantal leuke schoenen- en kledingwinkels en lekkere eettentjes.

Na onze shopping spree ben ik wel toe aan wat zon. Nu ik in Nederland woon, is het eerder uitzondering dan regel dat ik van de zon kan genieten. Getuige de witte melkflessen die afsteken tegen de rest van mijn olijfkleurige huid 😉 Ik nestel me op een van de zonnebedden aan het zwembad en besluit me te verdiepen in een heerlijke Roman over de Victoriaanse tijd in Londen.

Rondstruinen in Puerto Rico

Na een paar uurtjes zonnen vind ik het wel mooi geweest. Mijn huid begint inmiddels flink rood te kleuren, ondanks mijn diehard insmeer regime. Ben ik even blij dat ik tóch nog een fles Pure Aloe Vera Gel (tip!) in mijn koffer heb gestopt. Er is immers geen betere remedie tegen zonnebrand! Ik besluit de zon te laten voor wat is en een kijkje te gaan nemen in Puerto Rico, waar recent een nieuw winkelcentrum geopend is. Het nieuwe centrum is behoorlijk modern voor Puerto Rico. Zeker in vergelijking met het oude shopping center aan de overkant.

We doen nog even een rondje in de nieuwe Spar supermarkt (aanrader!) en rijden daarna via de heuvels terug richting Tauro, met prachtige uitzichten over Puerto Rico en het Amadores Strand. Ik geniet er met volle teugen van en vraag me af waarom dit soort views me niet eerder zijn opgevallen. Vond ik alles dan zo vanzelfsprekend toen ik nog op Gran Canaria woonde?

‘s Avonds besluiten we een hapje te gaan eten bij een Indiaas restaurant in Puerto Rico, waarvan me de naam jammer genoeg compleet ontschoten is. Ik bestel een Hot Lamb Vindaloo Curry met Garlic Naan brood en Cumin Rice. Ik ben gek op curries en heet eten, en deze Vindaloo behoort zeker tot een van de beste die ik ooit gegeten heb!

Anfi Tauro Golf

De volgende ochtend word ik rond een uur of 9 wakker. Dit keer geen zon, maar wolken bij het ontbijt. Ik besluit deze bewolkte ochtend te benutten met een potje golf. Het is immers alweer zo’n 5 jaar geleden dat ik een balletje geslagen heb. En voordat je de verkeerde indruk krijgt, ik ben allesbehalve een pro. Ik sta niet wekelijks op de golfbaan, noch heb ik een Golf Vaardigheidsbewijs (GVB) 😉 Maar gelukkig is dat ook niet nodig om de 9 holes golfbaan bij Anfi Tauro te betreden.

Bewapend met 2 golftassen, karretjes, een zakje golf tees én een set lake balls gaan we met goede moed de driving range op. Voor de lezers die (nog) niet bekend zijn met golf, de driving range is het oefenterrein waar je je ballen afslaat om op te warmen en te oefenen. Mijn eerste slagen waren natuurlijk om te janken en ik mag nog van geluk spreken dat er geen gewonden zijn gevallen. En net als ik alle hoop wil laten varen, krijg ik mijn Mojo terug en weten mijn spieren weer hoe het werkt. Pfieew.

Na een kleine 20 minuten oefenen hebben we er allebei weer vertrouwen in en betreden we de golfbaan. De eerste ballen gaan overal naartoe, behalve de goede. Ook heb ik een duidelijke afwijking naar links, terwijl ik toch echt rechtshandig ben. Maar na een paar holes gaat het steeds beter en begint het gelukkig weer ergens op te lijken. Drie uur later en met een eindstand van 3 golfballen die in het meer beland zijn, ben ik dik tevreden ;). Na het golfen geniet ik van een welverdiende luie middag aan het zwembad, totdat de laatste zonnestralen langzaam in de zee verdwijnen.

Lees ook:
7 x mooie stranden op Gran Canaria
5 Tips voor een goedkope vakantie naar Gran Canaria
de 10 beste restaurants op Gran Canaria

7 reacties op “Reisverslag Gran Canaria in Juni – deel 1

1. Marga Kanon zegt:

Wat weer een heerlijk reisverslag, en dat zit je dan te lezen terwijl het regent , zo jammer.
    Wat een veranderingen in Puerto Rico zijnde de Spar en het nieuwe winkelcentrum. Waar zit dat dan nu precies.
    En ach je hebt nog even tijd om het golven weer onder de knie te krijgen. Jammer dat je baan afgelopen is, maar we komt vast wel weer iets moois op je pad.
    Wens je nog een fijne tijd, en kijk uit naar deel 2 van je verslag.

2. Melissa zegt:

Hi Marga,

Leuk dat je even een reactie hebt achtergelaten! Ik kan me voorstellen dat dat heel dubbel is, lezen over Gran Canaria terwijl het aan het regenen is 😉 Gaat helemaal goedkomen, dankjewel!

3. Paula kipping zegt:

Leuk om je gezellige verhaal te lezen , onze droom nog steeds om daar in 2020 een tijdje te gaan wonen . We hadden er ook al willen zijn , maar door gezondheidsredenen van mijn man moeten uitstellen . Hopelijk kunnen we snel , ik mis het eiland , juni 2018 voor het laatst geweest dus word weer gauw tijd . Benieuwd naar je volgende verhaal , geniet ervan daar , hier was het bagger vandaag

4. Sonja zegt:

Wat leuk om te lezen!! Genieten, helemaal als het voelt als thuis komen! Mensen verklaren me voor gek, dat ik nooit iets anders probeer qua vakantie… Maar het voelt als thuiskomen, maar dan zonder alle huishoudelijke klusjes en eten koken Alleen maar genieten van en met de kids!! Mocht je toevallig nog bij de Spar in de buurt komen, kun je een kleine check doen op het gebied van glutenvrij?! Mijn dochter zou zó graag een glutenvrije donut eten, deze heeft ze nl nog nooit gehad! Alvast onze dank!! Geniet nog van je tijd op het prachtige eiland!! Wij komen over 39 dagen

5. Melissa zegt:

Hi Paula,

Bedankt voor je reactie! Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik zou het je zeker aanraden, mits mogelijk 🙂 Als je meer wilt weten over emigreren naar Gran Canaria, kan ik je altijd een paar tips geven.

6. Melissa zegt:

Hi Sonja,

Thnx je reactie! Wat leuk om te lezen dat het voor jou ook zo voelt. Ik roep al jaren: of je bent gelijk verliefd op Gran Canaria, of je vindt het helemaal niks. Iets anders is er eigenlijk niet haha. Goed dat je het zegt, dat vergeet ik helemaal te vermelden! De nieuwe Spar in Puerto Rico heeft een groot assortiment aan Vegan, No Wheat en Glutenvrije producten!

7. Maris | Moneyzz.nl zegt:

Oh wat klinkt dat weer heerlijk! Ik geniet gewoon met je mee door dit te lezen!! Wel balen van je werk. Maar helaas krijgt niemand meer een vast contract daar. Ik moest er ook een half jaar uit, er was mij beloofd dat ik terug mocht komen, maar toen mochten ze ineens geen mensen meer aannemen. Het is dat ze op mijn locatie gigantisch omhoog zaten met te weinig mensen, dat is mijn geluk geweest en daarom ben ik sinds vorige maand toch weer aan de slag. Dus héél blij mee. Hopelijk vind je snel weer ander werk! Succes en eerst nog even lekker genieten daar op ons favoriete eiland <3