Reisverslag: Gran Canaria in September

Reisverslag Gran Canaria in September

Na twee jaar weggeweest te zijn was het dan eindelijk zo ver: naar Gran Canaria in September! En jeetje wat was het fijn om weer terug ‘thuis te komen’. In dit reisverslag neem ik je mee op pad tijdens mijn vakantie en laat ik je alle mooie plekjes zien die ik tijdens mijn reis bezocht heb. En ondanks dat ik zelf jarenlang op Gran Canaria gewoond heb, blijf ook ik telkens nieuwe hotspots ontdekken.

Gran Canaria in September

De aanbevelingen voor vakanties en vliegtickets in dit artikel bevatten affiliate linkjes. Mocht je iets boeken via deze reispartners, dan steun je emigrerengrancanaria.com zonder dat het jou iets extra kost!

Allereerst: er zijn twee momenten in het jaar die ik zelf superfijn vind om Gran Canaria te bezoeken. Een daarvan is September. In deze maand merk je dat het een stuk rustiger is op het eiland, maar wel genoeg leven in de brouwerij. En ook over de temperatuur heb je absoluut niets te klachten. Tijdens mijn verblijf was het de hele vakantie zo’n 30 graden, met sommige dagen zelfs uitschieters naar 35 graden. Kortom, overweeg je een reis naar Gran Canaria in September? Dan zou ik zeggen: doen!

Drukte op Schiphol & vertraging

Na alle horrorverhalen over de ellenlange rijen op Schiphol had ik enige angst dat ons hetzelfde te wachten stond. In de afgelopen jaren heb ik altijd via Eindhoven airport gevlogen, simpelweg omdat het een stuk dichterbij mijn woonplaats Bergen op Zoom is én omdat het vliegveld VEUL kleinschaliger is. Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal reuze mee en was de bangmakerij van de media niets meer of minder dan een storm in een glas water. Uiteindelijk vertrokken we met een uurtje vertraging.

Het enige nadeel hiervan was dat we de huurauto niet tijdig konden afhalen. De balies op het vliegveld van Gran Canaria zijn maar tot 23.00 uur geopend en dat zouden we naar verwachting niet gaan halen. Mijn reisgenoot had een huurauto geboekt bij een maatschappij die allesbehalve flexibel was en dat bewees voor mij maar weer dat Sunny Cars echt top is als het om het huren van een auto gaat. We besloten de auto die we gehuurd hadden te cancelen en de volgende dag direct contact op te nemen met Sunny Cars om daar een auto te huren, maar daarover later meer.

Na een tamelijk korte busreis naar Playa del Inglés kwamen we iets voor half 12 aan bij ons hotel: Servatur Don Miguel. Deze aanbieding had ik via mijn reispartner TUI gevonden en dit was de eerste keer sinds voor mijn emigratie naar Gran Canaria dat ik weer als toerist op ‘mijn eiland’ zou verblijven. Best gek hoor! De check-in verliep vlot en we kregen een kamer toegewezen aan mét uitzicht op het zwembad. Superfijn! Ondanks dat we kapot waren van de reis besloten we gelijk even een borreltje te gaan doen in de Yumbo bij – naar mening – de leukste drag bar op Gran Canaria: Sparkles. Het werd heel laat die avond kan ik je vertellen…

Auto huren & naar Puerto Rico

De volgende dag schoven we vroeg, maar toch met een licht katertje, aan het ontbijt. Ik ben absoluut geen fan van all-inclusive hotels op Gran Canaria, maar ik moet toegeven dat een ontbijtbuffetje hebben in de ochtend toch wel erg prettig is. Tijdens het ontbijt bespraken we de plannen voor die dag. Prio 1 was een auto fixen en daarna lekker op pad om verkenning te gaan. Terugkomend op de huurauto: in ieder artikel raad ik aan om een huurauto te boeken via Sunny Cars en dat heeft echt een reden.

We reserveerden een auto voor onze gehele vakantie die we dezelfde dag nog konden ophalen. Ik geloof dat we 200 euro in totaal kwijt waren voor een Toyota Aygo inclusief ALLE verzekeringen én een extra bijrijder. Als kers op de taart mochten we de auto tijdens onze laatste vakantiedag in de buurt van het hotel achterlaten en de sleutel afgeven bij de receptie. Mooie service vond ik wel! PS: tegenwoordig kun je overal in Playa del Inglés gratis parkeren, dus ook daar hoef je je niet druk over te maken.

Na het ontbijt hebben we een aantal uurtjes aan het zwembad vertoefd. Om 14.00 uur konden we de auto ophalen bij Sunny Cars’ partner: Avia, tegenover de Yumbo. Als ik een kind zo blij stapte ik in de auto en eigenlijk leek het alsof ik gisteren nog op Gran Canaria woonde. Ik gaf mijn reisgenoot een tour langs de plekjes die voor mij o zo bekend waren en liet hem ook mijn oude huis zien in Meloneras. Het was vrij bewolkt én er was sprake van een Calima, dus dit was de perfecte dag om lekker rond te cruisen langs te kust. Via Meloneras, Pasito Blanco en Arguineguín reden we door richting Puerto Rico.

Nou ben ik zelf geen enorme fan van dit kustplaatsje, maar er zijn een aantal redenen waarom ik er wél graag kom: de Mogan Mall én omdat mijn favoriete Indiase restaurant daar zit. En wat denk je? Mijn favo Indiase restaurant was niet langer. Op dat moment kon ik wel janken, want ik had een onwijze craving naar Indian food. Toen schoot me te binnen dat een van mijn volgers op Facebook ooit eens de tip had gegeven om naar Bollywood in Playa del Inglés te gaan. En ik kan je vertellen: het was fenomenaal!

Achteraf was ik blij dat het restaurant in Puerto Rico gesloten was, want ik heb echt een nieuw favoriet Indiaas restaurant ontdekt. De bediening en de service was uitstekend en het eten zoals ik nog niet eerder op had. Nu moet je weten, ik ben dól op Indiaas en (extreem) pittig eten. Daarom bestel ik áltijd de Vindaloo curry en vraag dan ook nog eens of ze ‘m extra spicy willen maken. In dit geval vond ik de curry totaal niet pittig en vroeg ik of ze ‘m nóg heter konden maken. Ze kwamen terug om te vragen of ik wilde proeven en ik moest lachen want ik zei: dit is totaal niet heet voor mij! Daarna hebben ze ‘m nóg een keer aangepast en zelfs nog een bakje extra pepers gegeven, want anders zou het ten koste van de smaak gaan. Hij was heerlijk!

Na het eten liepen we via de Paseo (boulevard) richting Anexo 2 (rotonde) naar het strand. Voor mij een plek met veel herinneringen, gezien ik járen op dit plein heb gestaan voor mijn werk. Het was gezellig druk met toeristen, straatartiesten en muziek. We namen een café con leche bij Ciao Ciao en genoten volop van de levendigheid. In gedachten dwaalde ik af naar de tijd dat ik hier woonde en werkte en besefte ik me opeens dat ik deze plek te vaak voor lief had genomen …

Wil je dit reisverslag Gran Canaria in September in beeld zien? Abonneer je op mijn YouTube kanaal via deze link of klik op de thumbnail hieronder!

Verblijven op Gran Canaria

• Het is ongeveer 4,5 uur vliegen naar Gran Canaria. Dit kan rechtstreeks met Transavia
  • Liever een compleet verzorgde reis met vlucht + hotel? Kijk dan op TUI voor de beste aanbiedingen